2010. július 29., csütörtök

Amiről az elmúlt három nap szólt...

Hát persze, hogy a TV Paprikás "elődöntő"...
Mert akárhogy is próbáltam hűteni az agyam, csak bennem volt a bugi, hogy megmutassam mit tudok (és hogy kiderüljön, hogy mit nem...). De aki ismer, tudja, hogy ilyen vagyok. Imádom a kihívásokat, a határaim feszegetését... Még az sem zavar, ha úgy járok, mint az éji bogár...
Na de hogy mutassak is valamit, amivel kísérleteztem (ahelyett, hogy jól beváltat vinnék én marha):
Pierre Hermé csokis leveles tésztája:

Jól látszik, hogy a hajtogatás nem sikerült valami fényesen, változtatni kell a hajtogatás módján, és a mennyiségeken is. Mindenesetre megsütve, egész ígéretesnek tűnt.
Hogy a dolog ne legyen olyan szimpla, próbáltam karamellizálással kombinálni a sütést. A leopárd design nem tervezetten készült, zsebsárkánnyal próbáltam korrigálni a malőröket - kevés sikerrel.
A következő kép mutatja a konyhát, amit senki sem irigyel :
Persze a nagy kísérletezések közben jutott idő a pisztáciás macaronokra (mandulaliszt helyett pisztáciából készültek, melyet én daráltam meg).
A macaronok szépen sikerültek, a krémmel viszont sokat bajlódtam.
Tanulságként levontam, hogy SOHA többet Cserpes mascarponét nem veszek (erről majd még írok), a végeredmény pedig egy málmás-mézes masacarponekém, amit egy csepp rózsakivonattal bolondítottam meg.
A krémes felvágás után totálisan szétcsúszott, a képhez nem kell kommentár:

Így végül úgy döntöttem, hogy a macaronok kerülnek a tányérra.
Ez utólag nagyon jó választásnak bizonyult, mert a zsűri elnöke az a váci cukrászmester volt, akit én a legnagyobbak közé sorolok Magyarországon...További részleteket viszont nem árulhatok el, kénytelenek lesztek szeptemberben tv-t nézni!!!! :-D

Most pár napra elutazunk kipihenni a fáradalmainkat, a blog pedig jövő hét végén ott folyatódik, ahol "normálisan"  abbamaradt!

17 megjegyzés:

chriesi írta...

De izgalmas!!! :) A macaronok pedig mesésen szépek. A csokis levestészta már rég a listámon van, kíváncsi vagyok rá nagyon.

meecee írta...

Megsúghatnád, mert nincs tévém. A macaron csodás, már rég szemezek, de még nem mertem belevágni.

Reni írta...

Én is így csináltam a pisztáciás macaront annó (mármint őrölt pisztáciával)
Nagyon izgi, ezek szerint benn vagy a 12-ben :) (gondolom, mert a tévébe csak a 12 kerül be)

Limara írta...

ha tévét kell néznünk, az jót jelent gondolom! Nagy gratula, bármi is legyen! Ügyes vagy!:))
Jó pihenést!

Millie írta...

Köszi lányok! A tv-be bekerül a tegnap forgatott válogató, ahol kb 15 cukrász és 15 lelkes amatőr "mérkőzött" meg. Mivel ezen részt vettem, benne leszek a tévében, de hogy ki jutott tovább, azt nem árulhatom el...tudjátok, szerződés köt :-)
De annyit elárulhatok: több bloggerrel találkoztam, és fantasztikus dolgokat hoztak

Lívia írta...

Azt elárulhatod, hogy pontosan mikor kell nézni a TV-t? :))
A rózsaszín macaron és a csokis levelestészta is nagyon finom volt; gondolom a pisztáciás macaron is szuper lett. A pihenés után ugye felteszed a recepteket?

Kimaradt egy lényeges információ a posztból: a váci cukrászmester dícsérő szavai. (Gondolom, ezért írtad, hogy jó választás volt a macaron.) :))
A zsűri véleményéről sem írhatsz?

Melinda írta...

Ha szétcsúszott, ha se, ha szép, ha se, én szívesen kóstolnám mindegyiket!;D
Gratulálok, ügyes vagy!:x

Gabojsza írta...

Gratulálok és jó pihenést!:-)

Millie írta...

Sajnos recepteket sem adhatok közre egyelőre... de ígérem, valamilyen formában, továbbfejlesztve előbb-utóbb meg fonnak jelenni itt is!

ercsu27 írta...

Gratulálok!
A macaron gyönyörű, és én azért azt a krémest is nagyon bevállalnám!

zazálea írta...

De akkor már el is árultál sok mindent, nem igaz? :o))
Engem a csokis tészta is izgat, nagyon is, továbbra is ide teszem a voksom. :o))

Ildy írta...

A macaron tényleg nagyon jól néz ki! Illene a blogomba színileg:) Lehet, hogy egyszer még ellopom:)

Padparadsa írta...

Gyönyörű lett, és gratulálok mindenhez!!

Limara írta...

Megérkezett a magazin, köszönöm szépen!:))

Mindennapi Manna írta...

A macaron finom is volt:)

Ízbolygó írta...

:-))) Jujjdetitokzatos vagy!:-)

Maimoni írta...

Gyönyörű minden, gratulálok!!!