2009. november 7., szombat

Gnocchi

Nagyon sokáig ódzkodtam gnocchit készíteni, így legtöbbször csak éttermekben ettem. A nyár végén viszont olyan szép Ella burgonyákkal találkoztam a piacon, hogy nem lehetett ellenállni a kísértésnek.
Az elkészítés egyszerű és gyors, az eredmény pedig minden várakozást felülmúl.

Hozzávalók:
60 dkg Ella (lisztes) burgonya
1 egész tojás
rétesliszt
parmezán
vaj

A burgonyákat héjastól puhára főztem, majd meghámoztam. Még forrón áttörtem őket, és egy nagyobb tepsiben szétterítettem a pürét, hogy minél több gőz távozzon belőle. Mikor kihűlt, összekevertem a tojással, sóval, ízlés szerint egy kis reszelt parmezánnal (elhagyható) és annyi liszttel, hogy formázható tésztát kapjak.
Egy nagy lábosban sós vizet forraltam.
A tésztákból hosszú, vékony rudakat formáztam, azokat kis darabokra vágtam, villával megnyomtam.
A sós vízben 1-2 perc alatt megfőnek, ha feljönnek a víz tetejére már lehet is őket kiszedegetni.

Ettük már spenóttal és márványsajttal, különböző gombaragukkal, de nekem még mindig önmagában ízlik a legjobban jó sok parmezánnal és vajjal meglocsolva.

2 megjegyzés:

libelle írta...

hallo kedves cica,,

a gnocchi eredete a magyar nudli. Ellenben az olaszok okosak voltak és világhirre vitték. Tja,,, ilyen az élet probálkozz sülttököt is beledolgozni szenzacios. Üdvözlettel Libelle

Zoli írta...

Próbáld ki egyszerűen kevés paradicsomszósszal + valamilyen zöldfűszer + parmezánnal. A Gnocchi lényege szerintem, hogy nagyon kevés "feltétet" öntetet, kell rátenni, mert különben elnyomja a fantasztikus ízét, persze ha jól van elkészítve mert sokszor nem csinálják jól. Ja és fontos az állaga is...
Én amíg nem ettem kint egy finomat addig rá sem gondoltam, de azóta én is imádom, csak ritka a jó...