2009. november 4., szerda

A 24 karátos brownie

Ha már ilyen csokis hangulatba kerültem, nincs megállás, meg kell osztanom ezt a receptet is.
Mivel számomra (és még sok-sok barátunk számára is) ez lett a tökéletes, szerényen csak 24 karátosnak nevezem ezt a negyedóra alatt összedobható, saját fejlesztésű csemegét.

Hozzávalók:
200 g étcsokoládé
250 g vaj
4 tojás
40 g cukrozatlan kakaópor
125 g liszt
1/4 tk sütőpor
300 g nádcukor
200 g pirított mogyoró
egy löttyintés házi vaníliakivonat

A sütőt bemelegítem 180 fokra.
Egy edénybe vizet teszek, erre teszem rá a robotgép tálját, hogy a gőzben összeolvadjon a csokoládé és a vaj.
A mogyorót megpirítom. A többi hozzávalót kimérem.
Amikor a csokoládé és a vaj felolvadt, hozzáadom a tojásokat és a többi hozzávalót. Aki nagyon kávés, nyomhat bele még egy erős presszót is, nem fogja elrontani. (Én inkább mellé szeretem inni.)
Sütőpapírral kibélelek egy kis méretű tepsit vagy jénait (23x23 cm), beleöntöm a masszát.
A sütőbe tolom és kb 30 percen át sütöm.
Az, hogy mikor veszem ki, ízlés dolga. Mi nem szeretjük szárazon, de aki így kedveli, nyugodtan ráhúzhat még tíz percet.
Vaníliafagyival, tejszínnel, málnazselével vagy csak egy csésze kávéval garantált siker!

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez nagyon jól néz ki, csak az a 40 deka cukor nem hangzik jól...:((

Millie írta...

Igen, ez nem egy fogyókúrás darab! De egy 70-80%-os étcsoki elbírja ezt a cukormennyiséget, és ez 20 adag.
Így azért már elviselhető.
Főleg, hogy most az egészet ajándékba készítettem.
:-D

chriesi írta...

Hujuj...:D ezt jobb ha meg se csinálom, mert biztos függőséget okoz, de nem baj! :)

cinnamon írta...

Jaj, dejó :-) tegnap délután feltúrtam a netet egy jó brownie-receptért, erre most tessék. Gondolatolvasó vagy :-)

andrea írta...

halk sikoly. gyönyörűűűű!

Unknown írta...

Tegnap megsütöttem, isteni lett:-) az egesz csalad el volt ajulva...meg soha nem sütöttem elötte browniest.
Köszönet a receptert!!! En annyit valtoztattam, hogy 10 dkg piritott diot adtam hozza es csak 30 dkg cukrot.

Névtelen írta...

Millie,
Megsütöttem, nagyon finom lett!
Szerintem is az eddigi legjobb brownie.
Lívia

Mosolyrend Évi :) írta...

Köszönöm :)
Hétvégén kipróbálom!

Névtelen írta...

Kipróbáltam, csodálatos, azóta mindenki aki megkóstolta szerelmes belém.

HUss