2009. október 22., csütörtök

A klasszikus forró csoki P.H. módra

Bár az eredeti forró csokoládéban nem szerepel tej, mégis a legtöbb helyen valami tejes verzió kapható. Azok a helyek, ahol porból keverik, pedig nem számítanak.
Mióta lehűlt a levegő, kezd véget érni a csoki-absztinenciám. Rendes kis Gombóc Artúr módjára először a nyárról maradt csokifagyi fogyott el, majd a bonbonok. A héten már csak alapanyag csokik maradtak a szekrényben, így kénytelen voltam munkához látni.
Bemelegítésül ezt a csokoládéitalt választottam.

Hozzávalók:
500 ml 3,6%-os tej
60 g víz
50 g cukor
115 g 70%-os étcsoki olvasztva

Egy kis lábasban összemelegítettem a tejet, a vizet és a cukrot. Hozzáadtam az olvadt csikoládét és kevergetve tovább melegítettem. Ahogy az első buborék a felszínre úszott, levettem a tűzről és egy percig turmixoltam egy botmixerrel. Ettől valami csodás állaga lesz, szóval ki ne hagyja senki ezt a lépést!

Poharakba töltöttem és tejszínhabbal tálaltam. Aki szereti cifrázhatja a kedvenc fűszerével.
Lélekmelegítő!

8 megjegyzés:

Abile írta...

Hmmmm.... nyamiii! :o)

lúdanyó írta...

A botmixert nem tudtam,legközelebb bevetem :)

Ági, aki főz írta...

Az Augusztban olyan a forró csoki, hogy megszólal! Végülis majdnem útba esik neked hazafelé ;-) Nem azért mondom, hogy a tiéd ne lenne jó...

AnarchoiD írta...

Az alap milyen csoki ? sima tablas(1000 fele van szoszerint) vagy milyen alapbol erdemes kezdeni ?

Millie írta...

Én Valhrona-ból készítettem, amit még tavasszal kaptam egy nagyon kedves hölgytől, a Segítsüti kapcsán.
Szerintem fontos, hogy jó csokit használj, tehát ne Katica étbevonót :-D
Hogy melyiket? Ízlés és pénztárca dolga... Első kísérletnek pénztárcakímélő megoldás a Lidl étcsokiválasztékát letesztelni.
Finom csokikat és spéci útmutatást pedig a Keserédes nevű boltban kaphatsz.

Névtelen írta...

holnap reggelre kérném;-)

Zoli írta...

Szóval forrócsoki. Akkor ezt ajánlom:
http://www.davidlebovitz.com/archives/2009/10/puerto_cacao.html
Egész más mint amire számitanál. Fantasztikus. Egyszer mikor angolra jártam vittem be a társaknak egy tábla 100 v. 99%-os Lindt csokit. Képzeld el senkinek sem izlett. Na mindegy ez Magyarország. Úgy képzeld el, hogy a forrócsoki csöppet sem édes, hanem inkább kesernyés és savanykás! és fantasztikusan csokiizű...
Itthon még a közelébe járó forrócsokit sem ittam, mondjuk a Fargerban a csilis csoki elég finom.:)

Millie írta...

Szia Zoli!

Köszi a linket! A 99%-os Lindt nálam is kiverte a biztosítékot, de azért elfogyott. Az idén kóstolt legjobb csokoládé az Amadei Chuao volt. Per pillanat ez jön be a legjobban, bár most egy sós ízesítésű Lindt-re járok rá :-D
Hamarosan posztolok egy puristább forró csokit, de a teljes élvezethez egy kis absztinenciát kell gyakorolnom :-D