2009. október 13., kedd

Energiabomba fáradt hétköznapokra és hétvégi kirándulásokra

Az úgy van, hogy akárhányszor nyitom ki a Szakácsok könyvét, mindig a flapjack-hez jutok, nézem a katonás sorba állított csodaszép szeleteket, és jól megbeszélem magammal, hogy ez a következő dolog, amit megsütök.
Aztán a dolog rendre elmarad.
Tegnap viszont volt egy szabad fél órám és némi ihletem, így elkészült. És milyen jó, hogy elkészült! Így ma P-nek nem kell gumimacit rágnia kaja helyett egész nap a nógrádi vadonban a céges rendezvényükön (a múltkor ugyanis ezt bírta venni a főnökük "ellátmányként"), ha nem jut ideje enni. Dani is ezt rágcsálta ma bölcsibe menet, és nekem is erőt adott a hajnal hatos keléshez.

Annyiban változtattam csak a recepten, hogy több áfonyát tettem bele, és nem vontam be fehércsokival a szeletkéket. Szerintem így is elég tömény, ütős darab, csokival a tetején már émelyítő lenne...

Hozzávalók:
250 g vaj (véletlenül sem margarin)
200 g juharszirup
100 g barnacukor (esetleg itt is lehet faragni a mennyiségből)
100 g liszt
250 g zabpehely
220 g vörösáfonya

A vajat a juharsziruppal és cukorral összemelegítettem. Amikor habzani kezdett belekevertem a többi hozzávalót. Egy 23x23 cm-es sütőpapírral kibélelt formába simítottam és 170 fokos sütőben kb 25 percig sütöttem. Mikor teljesen kihűlt papírral együtt deszkára emeltem, és egy éles késsel kis téglalapokra szeleteltem.
Dobozban pár napig eltartható.

Legközelebb kipróbálom mézzel is, de akkor kihagyom a barnacukrot, nehogy túl édes legyen. Esetleg kandírozott narancs és citromhéj, esetleg gyömbér, fahéj hozzáadásával téliesíthető az ízvilág. Juharszirup esetén nem érdemes fűszerezni, nehogy agyoncsapjuk a szirup aromáját.

1 megjegyzés:

Sajtkukac írta...

Hú, az nekem is kedvenc képem (épp tegnap vettem a kezembe - nagyon összehangolódtunk) de a tiéd is csudaklassz!

Én egyszer próbálkoztam vele (másik recept alapján), kőkemény lett, nem kellett senkinek. Félreraktam egy dobozban, mert ugye nem dobunk ki semmi kaját. Kb. egy hónap múlva vendégek jöttek, mi lányok pletyiztünk, a gyerekek játszottak. Egyszercsak előkerültek az üres dobozzal és bejelentették, hogy isteni volt, mindet megették :-)
Szépen megpuhult a pihenőben és azóta is nyaggatnak, hogy süssek megint :-)
N