2009. augusztus 23., vasárnap

Oldalas mustáros-mézes mázban

Nem a kedvenc húsféleségem, de időnként nagyon meg tudom kívánni az omlósra sütött oldalast.
Mivel nem volt időm hosszasan pácolgatni, így ma ezt a gyors mázat kapta. Nemcsak változatosságot hozott ez a recept, de új kedvenccé is avanzsált. Legközelebb csirkeszárnyakkal is kipróbálom!A mázhoz:
kb 1 dl dijoni mustár
kb. 1 dl méz
egy ek almaecet
egy ek sötét szezámolaj
két ek szójaszósz

Az oldalasokat sóztam, borsoztam és egy kerámia edénybe tettem. (Ne fedjék egymást!) Alufóliával letakartam és 200 fokos sütőben sütni kezdtem. Egy bő másfél óra múlva már kellően puhák voltak. Ekkor leöntöttem a kisült zsír nagy részét alóluk és egy szilikon kenőecsettel megkenegettem őket a mázzal. Kb. 10 perc alatt rákaramellizálódott a máz, ekkor megfordítottam az oldalasokat és újabb adag mázt kaptak. 10 perc múlva már falatoztuk is őket.
Danikapitány személy szerint 3-ig meg sem állt.
A mázból bőven maradt, de egy csatos üvegben biztosan kibírja pár hétig a hűtőben.

3 megjegyzés:

duende írta...

Nekem viszont a legkedvencebb húsom!
Istenien néz ki! :)

Limara írta...

Mi is nagyon szeretjük, azt hiszem most muszáj is készítenem! :))

Alíz írta...

Nagyon guszta, kis is fogom próbálni.