2009. augusztus 26., szerda

Citromos-mákos muffin

Volt egy muffin korszakom kb 5 évvel ezelőtt, amikor ha kellett, ha nem sütöttem a kis süteményeket. Aztán szépen elmúlt, s bár Ikeás forma mellé még szilikonosra is beruháztam, muffint az idén még nem sütöttem.
Egészen a múlt hétvégéig, amikor is egy adag szedret akartam "elsütni". Pitébe kevés lett volna, muffinba viszont ideálisnak bizonyult. El is fogyott mind a 12 még aznap.
Nekem is ízlett, de fel sem vehette a versenyt az örök kedvencemmel: a citromos-mákossal.

Sokáig kísérleteztem egy időben a tökéletes arányok eltalálása céljából, szerintem ez pont olyan, mint az amerikai klasszik:
Hozzávalók:
egy bögre (2 dl) cukor
két bögre liszt
két (fanatikusoknak három) citrom reszelt héja
3 ek mák
10 dkg olvasztott vaj
1,5 dl író (vagy kefír vagy tej, ebben a sorrendben preferálom őket)
egy citom leve
egy tk sütőpor
2 tojás
vanília (opcionális)

A tojást kikavarom a cukorral, beleöntöm a vajat, majd az írót. Hozzákeverem a száraz hozzávalókat. Muffinpapírokkal bélelt formában 180 fokon aranyszínűre sütöm.
A formában hagyom kihűlni.

Mivel egy szem gyermekemnek igencsak bejön a műfaj, elképzelhető, hogy sorba felvonultatom neki a további kedvenceket is (bár akkor is ez a legjobb).

19 megjegyzés:

Névtelen írta...

jól látom a képen, hogy a mák nincs megdarálva?
akárhogy is, összefutott a nyál a számban :-)

Helga

Millie írta...

Helga! Igen, darálatlan a mák. Érdemes kipróbálni!

Limara írta...

Muffin korszak nálam is lezárult, bár én szeretem ezt a gyors, de finom édességet, a fiúk viszont hallani sem akarnak róla. Bezzeg ha a tésztáját őzgerincben sütöm ki, az nagyon finom nekik!
A citromos mákos szerintem is a legjobb, a Tiéd gyönyörű! :))

Névtelen írta...

Hú.... a kedvenc citromos-mákos keksz után ezt azonnal ki kell próbálom! Ilyesmit ettem Angliában kávézókban, (ott nem nagyon éreztem citromhéj ízét, ez lehet? vagy ebbe a műfajba mindig tesznek?) és azóta is könnyeimet törölgetve emlékszem rá :):)

Köszi a receptet már előzetesben is!!

Üdv,
Nyestkutya

trinity írta...

Nálunk még tart a muffinkorszak és megszállottan keresem a TÖKÉLETES-et...
Ahogy látom-ez azok közé tartozik-mentettem-köszi!!!

Millie írta...

Nálunk a fiuk falták a legjobban, páromnak minden jöhet, ami nem omlós tészta (azt szereti a legkevésbé, én meg szinte a leginkább).
Azt hiszem még felteszem azt a két-három kedvenc receptet ide, amit készíteni szoktam (az egyik a fekete erdő muffin, a másik meg az almás-morzsás. Illetve tavaly volt még egy sikeres pina colada verzió is)

Cirka írta...

Az én Kisfiam is nagyon szereti a muffint, nálunk a Stahl-féle csokis-narancsos a verhetetlen kedvenc. Kíváncsian várom a további muffinos recepteket!

H. Mária írta...

A kedvencek egyike a csokis-banános muffin. Mária

Névtelen írta...

MEgsütöttem.. nagyon-nagyon finom!!

Köszi,
Nyestkutya

Millie írta...

Nyestkutya!

Annyira örülök!!!!

Unknown írta...

Millie!
Marcimmal most látunk munkához, megsütjük ezt a finomságot.
Úgy örülök, h nem kell mákot darálni:)... Nagyon várom az almás- morzsás receptjét, én az almás sütiket imádom, ...és a család többsége is nagyon szereti.
Ági

Millie írta...

Ágó! remélem nálatok is sikeres lesz a projekt!
Ma anyukámnak készül egy Sacher torta, de hamarosan jönnek a további kedvenc és bevált muffinok. Nem gondoltam, hogy ilyen pozitív visszajelzések lesznek, de akkor legyen így :-D

Névtelen írta...

én is elmentettem, tutira nekünk is be fog jönni....

Ancsika írta...

Millie! Csodás recept! Biztos kipróbálom! :)
Elárulnád hol szerzed be a muffin kapszlikat? Amerikában?? :)

Millie írta...

Mian! Eddig a Corában vettem, de az utolsó két csomaggal kaptam őket.

Gabcsi írta...

Hmmm...
Citromos-mákos muffin, pont ez az amitől a férjem kisangyal lesz, és kedvesen mondogatja: csinálj már holnap is :)
Szóval a napokban ki is kipróbálom, mert elég egyszerűnek tűnik, és emlékeim szerint utoljára valahol olaszországban ettünk ilyen finomságot.
További szép napot!

zuella írta...

Kedves Millie!
Régóta szeretem olvasni a blogodat, most viszont a segítségedre lenne szükségem!
Sehogy sem sikerül jól elkészítenem ezt a muffint...Már több sütőt is kipróbáltam, de nem emelkedik fel eléggé a tészta. Az íze isteni, de tömör, nem levegős.
Nem ma kezdtem a sütést, a muffingyártás is általában menni szokott, és pont ez a kedvenc jóemlékű süti vajon miért nem akar összejönni?

Millie írta...

Kedves Zuella!

Nekem mindig ilyen magasak lesznek ezek a muffinok, egyszer sikerült csak laposat alkotnom ebből a tésztából, amikor túlkevertem. Akkor olyan szalonnás lett, hogy ki kellett dobnom.
Nem lehet, hogy ez a baj?

nemesnagyanna írta...

Szia!

Megsütöttem, nagy betűs ISTENI lett, sőt másnapra még jobb lett! :)
Annyit változtattam mondjuk, hogy csak másfél bögre cukrot raktam bele (még így is jó édes, de teljesen okés). Nem volt ennyi vajam, úgyhogy azt olajjal pótoltam. Picivel több sütőpor is ment bele, ééés még 2 kanál baracklekvárt is raktam hozzá. Szóval nem lett egyáltalán fojtós és száraz, hanem omlós-puha. Felvettük a kedvencek közé :)