2009. június 15., hétfő

Vörösboros rebarbarakompót epres rebarbaraszorbettel

Egyszerűen nem hagy nyugodni sem a fagyigépem, sem a kíváncsiságom, legszívesebben egymás után gyártanám a finomabbnál finomabb jeges desszerteket.
Egyelőre még tudom tartani magam, és nem csapok bele a lecsóba a mézes rokfortfagyival (vajon meddig tart az önuralom?), hanem a szezonális kínálat alapján választok receptet.
Tehát egyelőre az eper témakört jártam körül, ezúttal rebarbarával.
A receptet már Niki is posztolta itt, így annak leírását megspórolom.
A szorbet nagyon jó állagú és ízű, és legalább annyira frissítő, mint egy jó citromfagyi.

De hogy a dolog mégse legyen olyan egyszerű, elkészítettem hozzá Susan Loomis vörösboros kompótját.
Ez viszont egy igazi ütős darab, mind színben, mind ízben.
Bár remek párost alkotott a szorbettel, kár lenne ennyiben le is tudni. Szerintem bármikor megállja a helyét pl. egy finom, roséra sütött kacsamell társaságában is.
Hozzávalók:
500 ml száraz vörösbor (én cabernet sauvignont használtam)
egy rúd fahéj
100 g cukor
egy ek méz
egy csipet őrölt szegfűszeg
Ezeket összeforraltam, majd hozzáadtam kb 450 g kétcentis darabokra vágott rebarbarát. Addig főztem kis lángon, amíg 2/3-ára be nem sűrösödött. Langyosan a legfinomabb!

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon finom üdítő ez az eper-rebarbara sorbet, nálam is elkészült nemrég.
A roquefort fagylalt nagyon jól megy sárgadinnyéhez - s így már igazán szezonális ;)