2009. június 3., szerda

Epres tartalette

A hétvégén folytattam a "készletracionalizálás"-t. Azaz a szekrényben és a fagyasztóban kallódó alapanyagokból főztem, azokhoz vásároltam. Így született egy végtelen egyszerű "paszulyleves" a húsvéti sonka lefagyasztott főzőlevéből, egy egyszerű tésztaétel (erről is fogok írni) és ez az ínycsiklandó desszert.
A desszertet Pierre Hermé és Nigel Slater neve fémjelzi, és egyben garantálja az abszolút sikert is.Na nem mintha annyira bonyolult lenne az alapkoncepció, csak én hajlamos vagyok "sötéten" gondolkodni. Mondjuk 70% kakaótartalomban, kávéban és még sorolhatnám. Így az ehhez hasonló könnyed kis desszertek valahogy eszembe sem jutnának, ha drága Uram időnként nem figyelmeztetne, hogy egész birodalmak is vannak a csokoládén innen és túl.
Egy ilyen jellegű diskurzus után kínomban elővettem a Kitchen Diary-t, lássuk mit is főz ilyenkor Nigel barátunk. Hát valami ilyesmit.

S hogy még a brit publicistánál is egyszerűbb legyek, én nem kekszmorzsalappal dolgoztam, hanem a Möszjő mandulás omlós tésztájának utolsó, fagyasztóban rostokló adagjával.
Ehhez kivajaztam a kis piteformáimat (Bosnyák piacom vettem, "gyermektorta forma" néven). Az omlós tésztát két réteg folpack között vékonyra nyújtottam és kibéleltem a formákat.
200 fokos sütőben aranyszínűre sütöttem, a formában hagytam kihűlni.
Mikor kihűltek, óvatosan kiemeltem a sütiket és megtöltöttem őket a következő krémmel:
250 g mascarponét összekavartam egy tojás sárgájával és 2 ek porcukorral. Hozzáadtam egy kemény habbá vert tojásfehérjét, hogy lazítsa a krémet.
Ezután már csak eperszemekkel kellett díszítenem.

7 megjegyzés:

chilii írta...

most hogy így mondod, nekem is van a fagyon a Möszöjö féle tésztából :)

Éva írta...

Millie, csinálj nekem ilyet, lécci!:)

trinity írta...

Bámulatos....meg is nézem azt a bizonyos omlóst, holnapra tetettem félre epret:)))

Zsuzsa írta...

Merre van a gyerektortaformaárus a Bosnyákon? A benti hapsi, vagy a bográcsos a hátsó kapunál, esetleg egy harmadik?

Millie írta...

Bográcsos a hátsó kapunál! Még tavaly nyáron vettem, 4 volt egy csomagban, de szerintem most is van neki.

Zsuzsa írta...

Sajnos most nem volt, de majd visszanézek még. Viszont majdnem vettem egy bográcsot, ha már. :)

Zsuzsa írta...

Sikerült!! Előástak egy csomaggal az egyik kupac mélyéről, és mivel nekem a négy darab nem elég, rendelnek még. Most már csak fel kell avatnom. :)