2009. január 18., vasárnap

Panettone puding

Nem tudom, ki hogy van vele, de én szeretek bespájzolni. Aztán az idő csak telik-telik és a bespájzolt dolgok valahogy nem kerülnek ki a fagyasztóból, szekrényből, stb...mert mindig van új és érdekesebb dolog. Tisztelet a kivételnek.
Mikor két panettonét készítettem, akkor remek ötletnek tűnt az egyik lefagyasztása. Persze Karácsonykor volt stollen és egyéb finomságok, így esélye sem volt az asztalra kerülni. A húsvétot mégsem akartam megvárni, így múlt héten elővettem és Jamie O. mestere Gennaro Contaldo receptje alapján használtam fel, kisebb módosításokkal. Finom, látványos, tömény. Igazi téli darab.
Hozzávalók:
egy panettone
140 g cukor
kb 100 g vegyes cukrozott gyümölcs (maradékok előnyben)
50 g mandula durvára vágva
50 g csokoládé durvára vágva (szaloncukor is lehet)
kb 2 dl édes fehérbor (nálunk Tokaji aszú)
3 dl tejszín
egy evőkanál kakaópor és kakaó a megszóráshoz
1 kg (!!!) ricotta

1.A ricottát kikevertem a cukorral. Elfeleztem, az egyik felébe tettem a gyümölcsöket és a mandulát, a másikba a kakaót és a csokidarabokat. A panettonét 5 lapra vágtam.

2.Kibéleltem egy kb 2,5 literes üvegtálat folpackkal. Az aljára tettem egy korong panettonét, majd jól beecseteltem az aszúval. Két korongot csíkokra vágtam, ezzel széppel kiraktam az edény falát, majd bekentem őket is aszúval.

3.Belekanalaztam a fehér krémet és lefedtem egy panettone koronggal. Ezt is lekentem aszúval.

4. Belekanalaztam a csokis krémet és lefedtem az utolsó panettone koronggal. A réseket a megmaradt kis kalácsdarabkákkal lezártam, majd a maradék Tokajival meglocsoltam.

5. A folpackot ráhajtottam, és kézzel óvatosan lenyomkodtam, tömörítettem. Hidegre tettem, hogy az ízek összeérjenek.

6. Tálaláskor óvatosan kiborítottam egy tálra, levettem a folpackot. Mivel nekem kissé száraznak tűnt volna simán kakaóporral leszórni, habbá vertem 3 dl tejszínt, amivel bevontam a félgömböt. Nagyon látványos volt így is (hófehér iglu), de a receptet követve leszórtam kakaóval.

1 megjegyzés:

Mamma írta...

Millie, először azt hittem, hogy ez a bread puding megfelelője panettoneből, viszont jellegében és előállításában nagyon hasonlít a cassatára:-)) sőt inkább az:-))

Mindegy, az biztos, hogy nagyon finom lehetett !!