2009. január 1., csütörtök

Kedvenc sós rágcsám malackaruhában

Katakonyha által közzétett malackák bármelyik körkérdésnél nagyobb lavinát indítottak és rengetegen arattunk vele a szilveszteri büfé kapcsán.
Én sem maradhattam ki belőle. Örültem, hogy végre izgalmas formában prezentálhatom a kedvenc sajtos rágcsám, amit kb. két évtizede ollóztunk ki egy német nyelvű Burdából. (Vagy sem, mindenesetre én így emlékszem).

Hozzávalók:
300 g liszt
250 g vaj
6 ek víz
1 ek ecet
egy tk só
egy fél tk kömény (opcionális)
8 dkg reszelt sajt

A hozzávalókat gyorsan összegyúrjuk, a tésztát egy éjszakára betesszük a hűtőbe. Másnap a pulton hagyjuk kicsit kiengedni, majd vékonyra nyújtjuk és tetszés szerinti formára szaggatjuk.
Tojással lekenjük és szezámmaggal, köménnyel, sajttal, nagy szemű sóval megszórjuk (ízlés és vérmérséklet szerint).
Nagyon sokáig eltartható, bár ezt soha nem tudtuk hitelt érdemlően bizonyítani.

8 megjegyzés:

Kata írta...

Nagyon aranyosak a malackáid!
Nálunk a tökmagos pogácsa aratott, pedig sajnos csak sima túró volt benne (így jár az, aki nem ismeri a mélyhűtő tartalmát), és még így is...:)

Vali írta...

Jó pofák ezek a malackák. Így ünnepek után már lassan mi is kezdünk hozzá hasonlítani..:)

Millie írta...

Ez nagyon jó ötlet a maradék túró hasznosítására!
Vali: Én már ünnepek előtt is sajna...

melcsilla írta...

Millie, akkor ezt az "alaptésztát" pogácsaként is megsüthetném?
Ha igen, hány fokon kellene sütni?

Millie írta...

Melcsilla!
Ezt bárhogy meg lehet sütni! MI kb 5 mm vastagra nyújtjuk és derelyevágóval kb egy centis csíkokra vágjuk. Lekenjük tojással, megszórjuk köménnyel és már mehet is a sütőbe.
Ugyanúgy sülnek, mint a malacok.

Millie írta...

180 fokon sütöttem.

melcsilla írta...

Elkészítettem, isteni finom lett, köszönöm a segítséget!:)

Névtelen írta...

Sziasztok!

Nagyon tetszik a recept!
Annyit szeretnék kérdezni, hogy margarint is lehet használni vaj helyett?
A választ előre is köszönöm!
Boldog új évet!