2009. január 18., vasárnap

Guacamole, a világ legjobb trutyija

Amikor először kóstoltam, kb. 10 éve, még azt sem tudtam, hogy kell ejteni. Aztán itthon eszembe jutott, mikor valamelyik Stahl könyvben megláttam és újra kipróbáltam. Közepes eredménnyel.
A februári Good Foodban is szerepelt, így a tálban árválkodó két avokádóra pillantva gondoltam, kap még egy esélyt.
Istenien sikerült, olyannyira, hogy a később érkező vendégeknek már alig jutott :-D
De vigasztalásul (hogy ők is elkészíthessék otthon) íme a recept.

Hozzávalók:
2-3 érett avokádó
1 nagy érett paradicsom apróra kockázva
1 közepes fej hagyma apróra kockázva
egy lime leve
chilli és aprított korianderzöld ízlés szerint


Meghámoztam az avokádót és egy tálban villával összetörtem. Meglocsoltam a lime levével és hozzákavartam a többi hozzávalót is.
Tortillával ettük.

Megjegyzés: Az eddigi tapasztalataim alapján ez az étel minél frissebb, annál jobb. Az avokádót tilos botmixerezni, mert attól csak gusztustalan lesz. Villával is simára lehet törni (ha nem, akkor még nem elég érett, nem is érdemes felhasználni), de akkor az igazi, ha kicsit darabos marad.
Ebben a korianderzöld is finom (amit egyébként mostanában megint "nemszeretek").

3 megjegyzés:

Gabojsza írta...

üdv a klubban! (mármint a guacamole imádók klubjában):-)))

erős ildikó írta...

Én is nagyon szeretem, de eddig csak párszor készült itthon. Jó, hogy megint eszembe juttattad!

Névtelen írta...

Nálam mostanság hetente készül :-) De persze szigorúan petrezselyemmel :-) a koriander még mindig nem a szívem csücske :-)
Próbáld ki egyszer a márványsajtos-gránátalmás változatomat is!!! Nem fogod megbánni...
Niki