2008. december 22., hétfő

Hortobágyi húsos palacsinta

Gyerekkoromban ezzel ki lehetett volna kergetni a világból. Pontosabban a bepanírozott, majonézbe fojtott, zsírtól csöpögő változatával.
Nem állítom, hogy azóta a kedvencem lett, de szívesen elkészítem egy évben egyszer. Ez most a férjem kérésére készült [és a Kitchen Aid-em további (húsdaráló rész) tesztelésére].
A hús krémes, a palacsinta pedig tökéletesen csomómentes lett.
És nem is volt macerás.
Hozzávalók:
Kb. 15 dkg felaprózott hagyma
500 g sertéscomb, kockákra vágva
egy kis füstölt szalonna, kockákra vágva
egy ek pirospaprika,
egy gerezd fokhagyma
fél tk őrölt kömény
néhány kanál lecsó (by apu) vagy egy hámozott paradicsom és egy feldarabolt, kicsumázott tv
paprika
só, bors

A szalonnát kiolvasztottam, megpirítottam rajta a hagymát és a fokhagymát. Rádobtam a pirospaprikát, összekevertem. Hozzáadtam a húst és átpirítottam, "pörköltem". Hozzáadtam a többi hozzávalót, rázártam a kuktafedőt és puhára főztem.

Közben palacsintatésztát készítettem:
200 g liszt
2 tojás
fél tk só
kb fél liter tej (de utána még hígítottam)

Én mindig a lisztet kavarom ki kb. 2 dl tejjel, amíg sima krém nem lesz. Utána adom hozzá a tojásokat és hígítom tejjel, vagy szódával. Esetleg egy kis vízzel.
Hűtőben pihentetem fél órát, majd megkérem az uram, süsse meg.

A kihűlt pörköltet leszűröm, a levét kikeverem kb 3 dl tejföllel. Húsdarálón ledarálom, annyi tejfölös levet adok hozzá, hogy krémes legyen. Ezzel megtöltöm a palacsintákat.
A feltekert palacsintákat hosszúkás tűzálló tálra helyezem és leöntöm a mártással. Sütőben átforrósítom. A tetejét tejföllel és petrezselyemmel díszítem.

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nekem ez az egyik nagy kedvencem. Ritkán csinálom, mert azért el lehet vele rendesen tölteni az időt, de az eredmény...mmm...
Boldog karácsonyt kívánok Nektek!

csicseriborsó írta...

Nekirugaszkodtam a múltkor, 30 palacsintát töltöttem meg, mártás, ahogy kell, aztán a kisfiam még így nyersen falatozni akart belőle és lerántotta a jénait a földre....Mostanában nem sütök, pedig én is vizsgáztatni akarom az új Kenwood-ot:))))))
Boldog karácsonyt kívánok!

Millie írta...

Szia Csicseriborsó! Nektek is nagyon Boldog Karácsonyt!
Gratulálok a Kenwoodhoz! Én is sokáig azzal szemeztem!
A jénais sztori még nekem is fájt!

Millie írta...

Napmátka! Nektek is Kellemes Ünnepeket és jó főzéseket!