2008. november 22., szombat

Sütőtökös (gyümölcs)kenyér

A hétvégénk a maradékpusztítás jegyében telik. Mivel még volt egy csészényi sült tök a hűtőben, egyértelmű volt, hogy a desszert ebből fog készülni. S minthogy a desszert felét ajándékba vittük Ági barátnőmnek, akinek szerdán születik meg a kisfia (Jupppi!!!) valami nívósat akartam alkotni. Bíztam benne, hogy a Michelin csillagos könyvemben találok valamit. De még milyet találtam!
Valójában ez egy 2 in 1 recept, azaz egy gyümölcskenyér és egy gyömbéres-fahéjas sodó, amiből a végső puding összeáll. Persze külön-külön is élvezetes mindkettő. Ma csak a gyümülcskenyérig jutottam, mert a sodó összeugrott az UHT tejszín miatt.
Talán egyesek szerint a tisztesség megkívánná ez utóbbi ismertetését is, én nem fogom, mivel hamarosan újra elkészítem (ezúttal bevárom a Cserpesék friss tejszínjét). Addig is tessék gyakorolni ezt a fantasztikus csemegét, mely remek átvezetés a novemberi tökös hangulatból a karácsonyi fűszeres gyümülcskenyeres-stollenes zsezsgésbe.
Hozzávalók:
1 pohár vörös áfonya
3 ek rum
1 és 3/4 pohár liszt
2 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
1/4 tk só
egy ek fahéj
egy tk szerecsendió
1/8 tk őrölt szegfűszeg
egy csésze sült tök
220 g vaj
egy és 1/4 pohár cukor
3 tojás

1. Az áfonyát felforraltam a rummal. Időnként átforgatva hagytam, hogy teljesen felpuhuljon.
2. A vajat kikavartam a cukorral. Egyenként hozzáadtam a tojásokat, majd belekevertem a tökpürét.
3. Mivel fakanállal dolgoztam, a következőkben az áfonyás mixet kevertem hozzá, majd szépen sorban a száraz hozzávalókat is.
4. Kivajazott, lisztezett gyümülcskenyérformában 180 fokon tűpróbával készre sütöttem. Pontos időt nem tudok mondani, mert a férjem vette ki végül a sütőből, de elég hosszan sült.
5. Isteni finom, az áfonya zseniális kontrasztot ad a fűszereknek és a töknek! Ha valaki mégis attól félne, hogy nem fogy el, az nyugodtan lefagyaszthatja!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez nagyon ígéretes :-) Csak nincs itthon áfonyám :-( És különben is tegnap 2féle sütit is sütöttem... De ha elfogynak....
Niki

Millie írta...

Niki!
Ez tényleg nagyon-nagyon jó. Vetekszik a whoopie pie-jal, pedig nekem az volt az egyik legnagyobb élmény az ősszel! :-D

Névtelen írta...

Nagyon jól hangzik és nagyon szép is a képen! de biztosan 2 EVÔkanál fahéj kell bele? Nem lesz nagyon "csipôs"?
egy kezdô háziasszony

Névtelen írta...

Bocsánat, most látom, hogy csak 1 EVÔkanál! Azért az más!

Névtelen írta...

Kedves Druszám, ezt én biza megsütöm! ;) puszi: Ákianyu