2008. október 18., szombat

Márványos brownies (Marble fudge brownies)

Nem is tudom, melyiket szeretem jobban: a sajttortát vagy a brownies-t? Amikor nyáron beszereztem a Union Square Cafe Cookbook-t egyből megakadt a szemem ezen a recepten. Sajtkukac krémsajtos brownies-át kóstolva pedig alig vártam, hogy elkészíthessem.
Kis formákban sütve szépen szervírozható marad, így akár egy elegáns vacsora zárására is kiváló desszert.

Hozzávalók:

A formákhoz (6 db IKEA mini szuffléforma):
egy kanál puha vaj
két ek cukrozatlan kakaópor

A csokis masszához:
127 g 60% csokoládé (haladóknak 70%)
127 g vaj
2 nagy tojás
3/4 pohár* cukor
1/2 pohár liszt
egy csipet só

A krémsajtos masszához:
1/4 pohár cukor
250 g Philadelphia sajtkrém
egy tk vaniliaesszencia
egy nagy tojás

A kormákat kivajaztam, kakaóporral "kiliszteztem".

A krémsajtos massza hozzávalóit roborgéppel kikavartam.

A csokis masszához vízfürdő felett felolvasztottam a vajat és a csokoládét. Mikor kissé kihűlt hozzákavartam a többi hozzávalót. Csak épp addig kevertem, amíg homogénné nem vált.

A kis formákat két harmadig töltöttem a csokis masszával, majd egyenlően elosztottam a sajtkrémet is a tetejükön. Egy villával 2-3 kavaró mozdulattal márványos mintát varázsoltam és már toltam is be a 150 fokos sütőbe.

Pontosan 35 percig sütöttem. Kicsit kiemelkedett a formából és minden félelmem ellenére nagyon szépen ki lehetett őket borítani.
Nagyon-nagyon finom!

1 megjegyzés:

Tina írta...

Ez (is) meseszerűen néz ki, nem semmi!!