2008. szeptember 17., szerda

Rokfortos-diós csirke zöld metélttel

Ezt az ételt először kb 6 éve készítettem. Annyira ízlett mindenkinek, hogy a továbbiakban, ha vendégeink jöttek, szinte mindig ezt főztem. Jól rá is untunk...talán évek is maradtak ki.
Ma valahogy eszembe jutott, megkívántam. Szerencsére minden akadt hozzá itthon, így semmi nem akadályozta a megvalósítást. Ugyan a zöld tésztában a spenót nem lett homogén (mélyfagyasztott leveles spenótot használtam, a botmixer ennyire jutott vele), de legalább jól látszik, hogy "hóóómméd". És még mindig nagyon finom!
Hozzávalók:
4 csirkecomb
4 gerezd fokhagyma (kés lapjával meglapítva)
egy ág rozmaring
1-2 dl száraz fehérbor
egy marék dió
100 g márványsajt
1,5 dl tejszín
egy adag zöld tagliatelle

A csirkecombot besóztam, borsoztam. Kevés olajon mindkét oldalát nagy lángon pirosra sütöttem a fokhagymagerezdek és a rozmaring társaságában. A bort aláöntöttem, fedő alatt puhára pároltam. A húsdarabokat tálra szedtem, fokhagymát, rozmaringágat kidobtam, majd a visszamaradó húslébe öntöttem a tejszínt és belekevertem a márványsajtdarabkákat. Addig kevergettem, míg a sajt feloldódott és krémes mártást nem kaptam.
Tálaláskor száraz serpenyőben pirított, durvára vágott dióval hintettem meg.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Még mindig jó, persze dióval is, de az sem sokat von le, ha nélkülözzük.