2008. szeptember 27., szombat

Gorgonzolával és sonkával töltött füge mézes balzsamecet mártással (Romantikus előétel és más semmi... VKF XIX)

Már kezdünk kilábalni a két hete tartó gethességünkből, de egyből sikerült bevállalni egy nagy adag sürgős munkát is (szakfordítás és lektorálás is van benne)- nehogy véletlenül unatkozzak.
Így még mindig nagyon egyszerűeket és kiadósakat főzök (zöldborsófőzelék, vadas, sült csirke) ezért nincs poszt. Romantikus hangulat dettó nincs, pedig úúúúúgy szerettem volna részt venni ezen a VKF-en.
Amikor két hete sikerült rátenni a kezem egy adag ipari mennyiségű fügére, gyorsan össze is dobtam a pályaművem előételét. Akkor még nem sejtettem, hogy nem lesz folytatás...
Mindenesetre nem szeretném tovább tartogatni a képet és a receptet, hátha valakinek megtetszik.
Mi nagyon élveztük.Hozzávalók:
érett fügék
gorgonzola
fekete erdei vagy pármai sonka
egy marék mogyoró
balzsamecet
méz

A mogyoró opcionális, de ha van, ennek megpirításával és durvára vágásával kell kezdeni.
Aztán negyedeltem a fügéket, úgy hogy az alapjuknál egyben maradjanak azért. A közepére gorgonzolát halmoztam, egy-egy darab sonkát is tűztem melléjük.
Megszórtam a mogyoróval és némi mézzel elkevert balzsamecettel tálaltam.
Igazi ízorgia!

Nincsenek megjegyzések: