2008. szeptember 11., csütörtök

BLT avagy hogyan lesz a szalonnazsírból majonéz

Amikor az egyetemi tanulmányaimat megszakítva elutaztam "Ámerikába", még lövésem sem volt arról, hogy mi az a "club sandwich". George segített rajtam, BLT, súgta. Na ekkor már elég szerencsétlen fejet vághattam, hogy el is magyarázza: Bacon, Lettuce, Tomato.
Hjjjja! És ekkor vágtam a legértetlenebb fejet: Hogy lehet az, hogy a világ leggazdagabb emberei, a világ legjobb 10 golfklubjának egyikében nap mint nap hajlandók ezt enni?
Aztán megértettem: Egyszerűen jó a cucc és kész.
Persze mint minden egyszerű kajánál, ennél is a hozzávalókon múlik minden.
Először is tisztességes kenyérre lesz szükségünk, lehetőleg kovászosra. Aztán jön a nem túl vékonyra szeletelt bacon és annak megsütése. Ehhez semmi más nem kell, csak egy vastagfalú serpenyő és türelem. Érdemes kis lángon hosszan sütögetni, így biztos nem ég oda.
Lehet teljesen szárazra sütni, maradhat szaftosabb-ki hogy szereti.
Salátának rukkolát használtam, paradicsomnak pedig fürtöst választottam. Bár a klasszikus verzióban emlékeim szerint nincs majonéz, én ma készítettem hozzá egy adagot. A szalonnazsíros majonézről itt olvastam egy pár napja. Már elsőre is tetszett, ha már koleszterin, akkor adjuk meg a módját (szélsőségeseknek ajánlanám még rántott velő mellé mártogatósnak).
Gyakorlatilag ugyanúgy készítettem, mintha olajjal dolgoznék, a végén adtam hozzá sót, dijoni mustárt és friss citromlevet.
Valami fenségesen aromás lett a végeredmény...össze sem hasonlítható a civil varációval.
A fiúknál nagy sikert aratott!

3 megjegyzés:

Excuseme! írta...

ez ugy ahoyg van zsenialis. Ez a szalonnazsiros majonez. Imadom meg a gondolatat is!

Névtelen írta...

Jó volt nagyon. Elélnék rajta, na. :)

cinnamon írta...

Szüpp... nekem még a rendes olajos verzió sem szokott sikerülni. Ebbe bele sem merek vágni, pedig emészt a kíváncsiság.