2008. augusztus 26., kedd

Retrohangulatban: reszelt túrós

Be kell vallanom, hogy mikor megláttam a túrós VKF kiírást, két dolog ugrott be egyből. Az első Mamma ricottás tortája, a második pedig ez a reszelt túrós, amit gimis osztálytársam (B. D.) csak "túró rudi"-nak hívott. Természetesen egyikkel sem pályáztam, hanem kis nekifutással inkább kenyeret sütöttem, de amikor ma megláttam az összefoglalóban a "túró rudit", megadtam magam a sorsnak és gyorsan összedobtam egy adagot.
Talán még jobb is lett, mint ahogy gyerekkoromból emlékeztem.
Okostojás receptjét követtem, bár én a krémbe 2 tojássárgáját, 3 tojásfehérjét és 12 dkg cukrot tettem, 2 citrom héjával. Reszelni nem kellett, simán morzsolható állagú maradt a tészta.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

hehe a lusták sütije :) anyukám régi favoritja, aki nem szeret negyed óránál többet sütivel időzni.... most újított, idén ez a kakaós reszelt tészta almáspiteként végezte...(túl sok alma van a fákon, ritkítani kell, így kötelező mindenkinek almássütit enni/csinálni :P )
kellő mennyiségű fahéjjal és dióval zseniális, szerintem sima hagyományos tésztájú pite nem fog mostanában készülni otthon...