2008. augusztus 17., vasárnap

Cukkinilepények

A múlt hetem elég mozgalmasra sikeredett, így alig főztem. Öcsém Írországból egy Nigel Slater könyvvel bővítette lassan másfél méternyi "szakácskönyvtár"-amat. Anyukám pedig Erdélyből hozott nekem egy szép darabot.
Így délután, mikor kihevertük a tegnapi lagzit, nekiálltam a hűtőt kiszelektálni. Nem esett jól a maradékok kidobálása sem, de sajnos alapanyagszinten is sok minden leamortizálódott... :-S
Egy közepes cukkinit meg tudtam menteni, ebből lett a mai vacsora. Az alapreceptet Nigel könyvében találtam, de kissé átvariáltam.
Ez leginkább egyszemélyes adag (azaz Dani evett rendesen, mi pedig csak megkóstoltuk), tehát tessék majd szorozni!Hozzávalók:
250 g cukkini
2 fej mogyoróhagyma
1 gerezd fokhagyma
egy kanál liszt
egy tojás
borsmenta
kapor
kb 50 g feta
só, bors

Először a hagymát pároltam meg, majd hozzáadtam a reszelt cukkinit és fokhagymát is. Addig pirítottam, míg teljesen meg nem puhult. Ekkor hozzáadtam a kanál lisztet és azzal is pirítottam pár percet. Belemorzsoltam a fetát, a fűszereket. A tojást enyhén felverve kavartam bele a masszába, amit le is húztam a tűzről.
Egy másik serpenyőben olajat hevítettem, és evőkanállal kisebb lepénykéket szaggattam (összesen 5 db lett). Mindkét oldalukat barnára sütöttem.
Magában is finom, de natúr joghurttal is tálalható.

Nincsenek megjegyzések: