2008. augusztus 5., kedd

Csokoládé sorbet Pierre Hermé módra

Először Chiliinél akadt meg a szemem a csokisorbeten. Tegnap elő is kaptam a dugicsokikészletem (dugni kell előlem, különben sütni kezdek) és gyorsan el is készítettem"ebben a melegben csak ez nyújt felfrissülést" jelszóval.
Természetesen a Möszjő receptje, de megint bejött a papírforma: amerikai könyvben 1,25-ös szorzóval bánnak a cukormennyiséggel. Szerintem hiba.
A felhasznált 70%-os étcsokim narancsos ízesítésű, ez javít a dolgon, azonban legközelebb kevesebb cukrot teszek bele.

Az én könyvem receptje:
200 g étcsoki
200 g cukor
500 ml víz
Ezeket felforraltam, még 2-3 percig főztem (erősen bugyborékol!), majd jeges vízben kihűtöttem. Közben betettem a fagyasztóba a tálkákat, amiben szervírozni készültem. Fagyigépbe öntöttem, majd tálaltam.
Minden várakozást felülmúlt.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Héé, nem ér kora reggel ilyennel izgatni a népet! :)
Ezt már én is tervezem egy ideje, csak mindig jönnek az újabb és újabb gyümölcsök, amiket nem tudok nem kihagyni, ráadásul szerencsére a málnaszezon is szépen elhúzódott, és amíg tartott, másra esély sem volt. Így buktam el a sárgabarack fagyit is :) Szerencsére csokoládé egész évben terem :)

Névtelen írta...

tényleg! az én receptemben kevesebb cukor kellett! remélem nektek is annyira ízlett, mint nekem! annyira jó tömény csokis! :)

Millie írta...

Chilii!
Nem is tudom, hogy nem készítettem ilyet hamarabb! Isteni!

SZINTIA írta...

...én is kérek egy gombócot!!!:D