2008. augusztus 6., szerda

Bruschetta bianca

Már azóta terveztem ezt az ételt, mióta megörököltem Chriesi szarvasgombaolaját. Csak nem volt hozzá "tisztességes" rusztikus kenyerem. Amiket én sütöttem, még azelőtt elfogytak, mielőtt eszembe jutott volna a téma...
A tegnapi ciabattából viszont valahogy maradt 3 szeletkém, így ma végre sikerült ezt uzsonnázni.
Hozzávalók:
1 centi vastagra szeletelt jó minőségű szikkadt kenyér (lehetőleg ciabatta)
1 nagy gerzd fokhagyma
durva szemű tengeri só
1/2 teáskanál balzsamecet
fél dl fehér szarvasgombaolaj
pecorino vagy parmezán sajt
frissen őrölt bors

Először megpirítottam a kenyeret. Bedörzsöltem fokhagymával. Az olajat összekevertem a balzsamecettel és megöntöztem vele a szeletkéket. Sóztam, borsoztam, tetejére parmezánforgácsokat hámoztam.
Annyira jó, hogy legközelebb a kenyérsütést úgy kell csinálnom, hogy maradjon kenyér ehhez is!
Köszi Chriesi!

2 megjegyzés:

chriesi írta...

Jaj de örülök hogy ízlik! :)

Névtelen írta...

Megint egyre jár az agyunk, mert én tegnap csináltam brushcettát, csak még a postolásig nem jutottam el :-) Ez a szarvasgombaolaj nagyon jól hangzik :-)
N.