2008. július 23., szerda

Satay

Még mielőtt valaki az őseimet kezdené emlegetni, ennek az ételnek a hozzávalóit KÖNNYŰ beszerezni. Mondjuk a legközelebbi Teccsóban. Nem lesz kis befektetés, ha úgy jártok mint én és pl. a mogyoróolaj csak literes kiszerelésben lesz és nem a leggagyibb szójaszószt kapjátok le a polcról... De vigasztaljon benneteket is az a tudat, hogy az indonéz konyha fantasztikus ízei már csak karnyújtásnyira lesznek a kamrában! :-D

A receptet Chriesinél találtam, itt.
A pác hozzávalói:
2 ek krémes mogyoróvaj (peanut butter, nem Nutella!)
3 ek szójaszósz
egy fej hagyma lereszelve vagy felaprítva
egy pár centis gyömbér lereszelve
egy lime leve
egy ek barnacukor
egy teáskanál Sambal Oelek (na ezt kivételesen simán helyettesíthetjük Erős Pistával)
A hozzávalókat összekeverjük, és ráöntjük a csirkemellcsíkokra. Ez a pác kb egy kiló húshoz elegendő. Legalább 2 órán keresztül pácoljuk!
Sütés előtt fapálcikákra húztam és felforrósított olajban kisütöttem. Elvileg grillezni kellett volna, de ahhoz most nem volt kedvem. Így is remek lett.

A szósz hozzávalói:
egy ek földimogyoró olaj
egy fej hagyma felaprítva
pár centis gyömbérdarab lereszelve
fél tk sambal oelek
egy ek barnacukor
3 ek mogyoróvaj
egy ek rizsecet (felbontás után hűtőben tárolandó!)
egy ek szójaszósz
2 ek víz
Az olajban megpároltam a hagymát és a gyömbért, majd hozzáadtam a többi hozzávalót is. Pár percig rotyogtattam, míg kissé besűrösödött.
Párolt jázminrizzsel tálaltam. Isteni és gyorsan elkészíthető kaja!

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ajánlanék egy helyet:
A VomFassban, akár 100 ml-es kiszerelésben lehet vásárolni különböző különleges olajokat, eceteket. Szezámolaj, mogyoróolaj, dióolaj és még sorolhatnám. A tulajdonosok (Lajos és Mária) tüneményesek, segítőkészek.

Millie írta...

Köszönöm! Remek tipp!

chriesi írta...

Tegnap én is ezt főztem vacsorára. :)