2008. július 17., csütörtök

Azték kukoricaleves (Kukoricakrémleves lime-mal)

Néha teljesen megdöbbenek, mi jön be a 16 hónapos fiamnak. Csak említésképpen: After Eight, olivabogyó, kapribogyó, borsos szalámi, enyhén csípős pick paprikás szalámi (minden szalámi 3000ft/kg ár felett), füstölt főtt császárszalonna. És ez leves is, amit ma készítettem.
(Neki készült a hús mellé még tökfőzelék is, de abból köszi nem kért :-D)

A leves eredetileg "azték" kukoricalevesként szerepel egyik angol nyelvű könyvemben, amit én kicsit "bacon szalonnásnak" érzek, lévén csupán a kukorica autentikus azték eredetű. De ha kiderülne, hogy a koriander és a lime is az, akkor rögtön átírom a posztot. Gourmandula közben felvilágosított, így javítottam.

A hozzávalók:
1 fej hagyma
1 kanál vaj
öklömnyi zellergumó
500 g kukorica (egy a lényeg: zsenge legyen!)
2 teáskanál őrölt kömény
1 teáskanál őrölt koriander
1 lime
1 liter zöldség alaplé
korianderzöld a díszitéshez

A hagymát apróra vágtam és lassú tűzön megdinszteltem. Rászórtam a fűszereket, kicsit pirítottam őket. Hozzáadtam a felkockázott zellert, kukoricát és felöntöttem az alaplével. Sóztam, borsoztam, puhára főztem. Botmixerrel pürésítettem, majd hagytam hűlni. Később belecsavartam egy fél lime levét és megszórtam a reszelt héj egy részével.
Sajnos a korianderem megadta magát az erkélyen, így csupán lime-mal tálaltam.

6 megjegyzés:

chriesi írta...

Fincsi lehet, felteszem a to cook listemre. :)

Daniella írta...

Hát igen, néha a 16 hónaposak kifürkészhetetlenek. :-)))) Egy 16 hónapos kislányom van és a csipösebb szalámik nálunk is napirenden van.
Valamint lecsó, de az minden mennyiségben.
A levesed érdekes. Kifogom próbálni.
üdv, Gabriella
http://gabriellakonyhaja.blogspot.com/

Gabriella írta...

Oké egy kis hiba.... az elözö cím a kislányom blogos címe.....
Bocsika, Gabrilela

cinnamon írta...

Na ezt kipróbálom. Koriander helyett petrezselyemzölddel, vagy citromfűvel...?

Gourmandula írta...

Jelentem, autentikus ez, ettem ilyet Mexikóban. Lime és koriander nagyon fontos ízesítője a világ azon szegletének (is). Bár a helyi lime már kihalófélben, a szokások megmaradtak.

Millie írta...

Akkor átírom a címet! Köszönöm!