2008. május 16., péntek

Citromos csirke fokhagymás cukkiniágyon

Ma megint csirkecombokat készítettem, a változatosság kedvéért ebben is volt citrom. És ezt is imádta a Kapitány.A recept eredetileg a "The Union Square Cafe Cookbook"-ban található. A köret improvizáció.
A csibecombokat sóztam, borsoztam, lisztbe forgattam és olajban elősütöttem. Kiszedtem a sütőedényből, kiöntöttem az extra zsiradék nagy részét, a maradék egy kanálnyira pedig dobtam 4 gerezd felkarikázott hagymát és 4 gerezd fokhagymát. Lassú tűzön puhára pároltam őket. A hagymához adtam pár ág virágzó kakukkfüvet, másfél pohár húslevest (de jó, hogy ott a készlet a fagyóban) és visszapakoltam a combokat. Rájuk csavartam egy citrom levét, egy másikat pedig felkarikáztam, így mindegyikre jutott egy-két szelet. Betettem őket 210 fokos sütőbe, lefedve. 15 perc múlva levettem a fedőt, meglocsolgattam őket a húslével és még 40 percig sütöttem őket.

A körethez lereszeltem uborkagyalun a bébicukkiniket. Mivel elég nagy adag lett, nem mertem a serpenyőben sütni, elővettem a wokomat. Szégyen gyalázat, hogy alig párszor használtam, pedig a tűzhelyemen az 5. égő középen wokláng... na de majd most! Semmiképp nem akartam keserű égett fokhagymát enni, így az indiai "tarka" módszerrel éltem. Egy kis olajban megsütöttem a két gerezd fokhagymát, kidobtam őket, majd ebbe az illatos olajba zúdítottam a cukkinit és nagy lángon pár perc alatt ropogósra sütöttem őket.
Közben rájöttem, hogy a legnagyobb gondom eddig a wok tisztítása volt. Ma lazán a tűzhelyen hagytam, holnap úgyis szükség lesz rá :-D

Nincsenek megjegyzések: