2008. április 14., hétfő

Mediterrán csirke

Dani egyik kedvence ez a fellengzősen mediterrán csirkének keresztelt étel.
Egy olyan napon sikerült megalkotni, amikor semmi nem volt itthon, négy darab csirkecombon, egy csoffadt citromon és egy nagy üveg aljában néhány magányosan ücsörgő olajbogyón kívül.

Így a csibecombokat befektettem egy kiolajozott kerámiatálba, sóztam, borsoztam, egy kis oregánót is szórtam rájuk. A csoffadt kis citrom minden levét rájuk csavartam, mellédobtam az olajbogyókat és fólia alatt betettem a sütőbe 200 fokon sülni. Egy óra múlva levettem az aluminiumburkot és hagytam pirulni a combokat.
Köretnek rizibizi készült, de nagyon finom joghurtos padlizsánsalátával is (ami még mediterránabbá teszi, de mára pont elfogyott a natúr joghurt a hűtőből, hiába áll ott a padlizsán).

2 megjegyzés:

cinnamon írta...

Dehogy hiába. Fel kell karikázni centis szeletekre, és mediterrán fűszerekkel (bazsalikom, oregano) jól megszórva 200 fokon negyedóra alatt puhára sütni. Tutifinom lesz így is :-)

Millie írta...

Gondoltam erre is... meg arra is, hogy veszek mellé kispajtásokat és "eggplant parmigiana" lesz belőle.
Azt valszeg D. is szeretni fogja, nála a paradicsom a "vivőanyag". :-D