2008. április 12., szombat

Feketeerdő torta

Ezt a tortát orosz barátnőm kisfiának a születésnapjára készítettem, és egy topictársam kérésére most itt is közzéteszem.

A recept Lajos Mari 66 torta című könyvéből van. Egy nappal előre érdemes elkészíteni. :-D

Először készítünk egy kakaós piskótatortát a következőkből, amit 180 fokon megsütünk.

100 g liszt
80 g étkezési keményítő
2 ek. kakaóport
2 kk. sütőpor
6 tojás
3-4 evőkanál víz
egy csipet só
180 g cukor
1 tasak vaníliás cukor


Én bolti vaniliás cukor helyett csinálok magamnak, negyed kiló cukrot egy vaníliarúddal ledarálok aprítógépben, és ebből élek akár egy évig. Nem szeretem az aromákat, leveskockákat, ételízesítőket, ahol tudom kerülöm.
A piskótát nem veszem ki egyből a sütőből, hanem nyitott sütőajtó mellett 5 percet pihentetem, aztán rácsra téve hagyom teljesen kihűlni, minél tovább annál jobb. Majd 3 lapra vágom. Ha nem gyereknek készül, meg lehet locsolni egy kis cseresznyepálesszel, vagy meggylikőrrel.

A meggykrém:

Egy nagyüveg meggybefőtt (magozott)
40 g cukor
1 kis rúd fahéj
2 ujjnyi citromhéj
1 púpozott ek. Keményítő

2,5 dl meggylét, a cukrot , citromhéjat, fahéjat felforraljuk. A keményítőt simára keverjük 2 ek hideg vízben, és hozzáadjuk. Szinte azonnal sima krém lesz belőle, ekkor levesszük a tűzről és beletesszük a meggyszemeket. Időnként megkeverve kihűtjük, a fahéjat és a citromot kidobjuk belőle.
Szerintem itt érdemes felpakolni a két alsó piskótalap tetejére, akár koncentrikus gyűrűkben, akár simán egy rétegben. A tetejére kerülő piskótalapra meggylekvárt kentem.


A tejszín és az összeállítás:

Kb. 8-9 dl tejszínt 60 g porcukorral elkezdünk habbá verni robotgéppel. Előtte beáztatunk 5 g zselatint hideg vízbe, majd lassú tűzön felolvasztunk. A félkeményre vert tejszínből egy merőkanállal a zselatinhoz adunk, majd az egészet gyorsan visszazuttyanjuk a tejszínbe és a legmagasabb fokozaton kemény habot verünk belőle.
Mivel a zselatin nagyon hamar megdermed a hidegben, én szobahőmérsékletű tejszínt szeretek használni, azzal könnyebb utána dolgozni.
A habot rákenjük a meggyrétegekre, a maradékkal bevonjuk a torta tetejét és oldalát, és hűtőbe tesszük.

A tetejére csokiforgácsokat teszünk, és meggyszemekkel díszítjük.

A csokiforgács nem ördöngősség. 150 g étcsokit langyos vízfürdőben felolvasztunk és egy tiszta felületre (én tepsi hátlapját használtam) vékony rétegben kikenjük. Hagyjuk megdermedni (hűtőben), majd egy széles húslapátot a felületen végigtolva göndörkéket lészítünk. Szépen megpakoljuk vele az oldalát és a tetejét :-D

Nincsenek megjegyzések: